Pizzerians ilskna svar på recensionen: ”Ätit ditt bajs”

Detta inlägg post publicerades ursprungligen på denna sida this site ;

En pizzeria i Göteborg går till attack mot en kund som lämnat ett negativt omdöme på sajten Onlinepizza efter att personen säger sig ha blivit matförgiftad.
”Din FUCKING idiot vad har du stoppat i dig det är inget från maten du fick från oss, möjligt att du har ätit dit bajs :)” svarar pizzerian. 

Den är en i raden av svar där pizzerian skyller negativa recensioner på kunden som lämnat den. 

– Det är inte jag som har skrivit dem, men det är roligt att läsa. Man ska inte ta dem på allvar, säger en anställd på pizzerian. 

Pizzerian i Göteborg som har öppet varje dag, 24 timmar om dygnet, har valt att gå till motangrepp mot flera kunder som har lämnat negativa recensioner på hemsidan Onlinepizza. 

Genom att ge betyg för kvalitet, utkörning och en helhetsbedömning kan kunder ge ris eller ros till de restauranger man handlat från på sidan. 

Flera av kunderna, som har köpt mat på pizzerian i Göteborg, har gett dåliga betyg. En klagade bland annat på att personen blivit matförgiftad efter pizzan, en kritik som restaurangen bemötte såhär: 

”Din FUCKING idiot vad har du stoppat i dig det är inget från maten du fick från oss, möjligt att du har ätit dit bajs :)” 

”Äckliga gubben” 

En annan kund skriver att pizzan var äcklig och dränkt i sås. 

En av de negativa recensionerna som fått mothugg. Foto: Skärmdump

Svaret: 

”En konkurrent till 🙂 äckliga gubben vi har alltid färska varor så tro inte vi säljer äckliga pizzor, tom såna som du skickar vi fräsch och jätte gott pizza men som konkurrent gör du ditt jobb bra :)…” 

LÄS OCKSÅ: Blandade kebabsås – med en borrmaskin 

Pizzerian har ingen fysisk restaurang i staden. Adressen där pizzerian står skriven, leder till en postbox och enligt en anställd jobbar man bara med utkörning. 

”Roligt att läsa” 

På pizzerian menar man att det är många kunder som skriver falska adresser för att förstöra för dem. Man säger också att det kan vara andra restauranger som är inne och skriver de dåliga recensionerna. 

– Det är många som skojar och skriver fel adress. Det är klart man blir irriterad när det ställer till det för andra kunder, säger en anställd på restaurangen. 

Enligt honom så skriver man svaren på recensionerna när de jobbar, men menar att man inte ska ta svaren personligt.

– Det är inte jag som har skrivit dem, men det är roligt att läsa. Man ska inte ta dem på allvar.

Läs fler nyheter i GT:s app. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android.