Cyberpunk 2077 använder kraftigt förbättrad spelmotor jämfört med The Witcher 3

Detta inlägg post publicerades ursprungligen på denna sida this site ;

På årets E3-mässa bröt utvecklaren CD Projekt Red den fem års långa tystnaden och visade för första gången sitt kommande actionrollspel Cyberpunk 2077 för medier på plats. Samma inspelade demosekvens släpptes även senare för allmän beskådan, med totalt 48 minuter gameplay.

För sitt senaste nummer har spelmagasinet Edge valt att pryda sitt omslag med just Cyberpunk 2077 och har intervjuat flera av de utvecklare som arbetar med speltiteln. I dessa avslöjas det mer detaljer kring arbete med utvecklingen och bland annat hur framgångarna med The Witcher 3 har format Cyberpunk 2077.

It gave us a sense of safety in our own skills. Our environment artists are populating a level with the assets, and they are not afraid of testing out new things. This is exactly what we need to stay open to because personally, I believe The Witcher turned out that good – and why Cyberpunk will turn out really good because we aren’t afraid of change.

Enligt spelets producent Richard Borzymowski gav The Witcher 3 dem starkare förtroende på sig själva, vilket gjorde att de kände att de kunde pröva mer nya saker med sin kommande speltitel. På grund av detta är de säkra på att även Cyberpunk 2077 kommer bli en succé.

We have a completely new animation system, and we completely changed the approach to handling animations. […] Another thing is simply our engine, which we decided to push far while still working hard on optimisation to make sure the game will run on current-gen consoles. It’s a completely new way – I would say almost every single department went through this kind of evolution.

Sett till det tekniska och grafiska har det skett en utveckling på flera fronter, och enligt chefsanimatören Maciej Pietras använder spelet ett helt nytt system för animationer som ska hjälpa till att göra världen mer levande. De har även arbetat mycket med motorn och förbättrat den, samtidigt som de lagt mycket tid på prestandaoptimeringar och att spelet fungerar bra på dagens spelkonsoler.

Cyberpunk 2077 har ännu inte fått något lanseringsdatum, men tidiga spekulationer talar för en lansering år 2020 som tidigast för PC, Xbox One och Playstation 4.

Källa: Wccftech, Segmentnext

Sweclockers RSS

Kommentera